W dobie gwałtownie rosnących kosztów energii, inwestycje w efektywność energetyczną stają się niezbędnym elementem strategii biznesowej. Skąd pozyskać środki na te działania? Jakie projekty można sfinansować zewnętrznymi instrumentami? Zapraszamy na webinar Ayming „Przegląd narzędzi finansowania poprawy efektywności energetycznej”!
Zamiast przenosić dodatkowe wydatki na klientów i ryzykować utratę konkurencyjności, można zadbać o długoterminową stabilność dzięki modernizacji procesów, technologiom energooszczędnym i odnawialnym źródłom energii. Wyzwaniem pozostaje jednak znalezienie odpowiedniego źródła finansowania takich działań. Na szczęście rynek oferuje szereg opcji – od ulg podatkowych (m.in. B+R) przez programy dotacyjne. Podczas webinaru „Przegląd narzędzi finansowania poprawy efektywności energetycznej” przyjrzymy się najskuteczniejszym formom pomocy finansowej dostępnym dla polskich firm.
Data i miejsce:
- 8 kwietnia 2025 r. (wtorek)
- Godz. 10:00-11:00
- Webinar online
Dla kogo:
Kadra zarządzająca: prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy finansowi, dyrektorzy i managerowie działów badawczo-rozwojowych, dyrektorzy i kierownicy ds. pozyskiwania funduszy.
Dlaczego warto dołączyć?
- dowiesz się, jakie konkretne źródła finansowania możesz wykorzystać, by obniżyć koszty energii,
- poznasz przykłady inwestycji w efektywność energetyczną, które można sfinansować zewnętrznymi instrumentami,
- będziesz mógł zadać pytania i rozwiać wątpliwości dotyczące pozyskiwania dofinansowania,
- zdobędziesz wiedzę, jak połączyć dotacje z ulgą B+R i maksymalizować korzyści,
- dowiesz się, jak efektywnie przygotować aplikację dotacyjną i jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów,
- po webinarze, uczestnicy otrzymają: przewodnik „SMART START: Twoja droga do udanej aplikacji” oraz specjalną checklistę, która pomoże w weryfikacji czynności wymaganych na poszczególnych etapach procesu aplikacyjnego.
Program:
10:00 – 10:45 Przegląd narzędzi finansowania poprawy efektywności energetycznej
10:45 – 11:00 Sesja pytań i odpowiedzi
Prelegenci:
Przemysław Żuk, Project Manager w Ayming Polska
Specjalizuje się w obszarach związanych z ulgami proinnowacyjnymi oraz podatkiem od nieruchomości. Jest związany z firmą Ayming od 2008 roku. Zrealizował z sukcesem projekty dla kilkuset klientów, zdobywając ich zaufanie i uznanie. Z wykształcenia inżynier budownictwa, którego praca stopniowo ewoluowała w stronę głębszego związania z prawem podatkowym. Znajomość zagadnień technicznych oraz zdolności analityczne połączone z wiedzą z zakresu prawa podatkowego pozwalają na podejście do problemów klientów w sposób wszechstronny i efektywny.
Wykształcenie zdobywał w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Politechnice Warszawskiej. Specjalizuje się w rozliczeniach dla branży budowlanej oraz produkcji przemysłowej. W codziennej pracy ceni budowanie solidnych relacji z klientami, co pomaga dobrze rozumieć ich potrzeby i osiągnąć lepsze wyniki.
Maria Leszczyńska, Manager ds. Dotacji i Stref Inwestycyjnych w Ayming Polska
Zarządza zespołem ds. dotacji i stref inwestycyjnych, który doradza przedsiębiorstwom w doborze narzędzi finansowania zewnętrznego i realizuje projekty z zakresu dotacji i Polskiej Strefy Inwestycji. W Ayming nadzorowała wiele projektów na pozyskanie dotacji unijnych, gdzie największy z nich otrzymał rekordową sumę 17,6 mln zł dofinansowania. Jej portfolio obejmuje współpracę z wiodącymi firmami polskimi oraz międzynarodowymi z różnych sektorów. Wcześniej, przez kilkanaście lat związana była z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, jako ekspert oraz kierownik Wydziału Pomocy Publicznej w Departamencie Inwestycji Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za analizę i prezentację dostępnych w Polsce zachęt inwestycyjnych dla przedsiębiorców (specjalne strefy ekonomiczne, granty rządowe, zwolnienia z podatku od nieruchomości, fundusze UE).
Opracowywała system zachęt pomocy publicznej w Polsce. Odpowiadała za monitorowanie sytuacji prawnej pod kątem inwestycji zagranicznych, tworzenie listy barier inwestycyjnych, proponowanie zmian legislacyjnych, a także opracowywanie informacji na temat warunków prawnych inwestowania oraz systemów zachęt w krajach UE i regionu EŚW.
Dołącz do nas i odkryj nowe możliwości finansowania inwestycji!
Aby wziąć udział w webinarze, wypełnij poniższy formularz.
Równocześnie uprzejmie informujemy, że liczba miejsc jest ograniczona, a do udziału w webinarze niezbędne jest podanie firmowego adresu e-mail. Firmowy adres e-mail będzie również upoważniał do otrzymania materiałów po spotkaniu – prezentacji oraz nagrania z webinaru. Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny.
Zarejestruj się na webinar
"*" oznacza pola wymagane
Brak komentarzy