Celem projektu było obniżenie wpłat na PFRON poprzez wygenerowanie odpowiedniej wysokości ulg dzięki współpracy z Zakładami Pracy Chronionej (ZPCH). Jednocześnie należało utrzymać jakość zarządzania kosztami zgodną z kulturą organizacyjną spółki. Projekt obejmował kilkanaście lokalizacji na terenie całej Polski.
Kluczowe kroki
- szczegółowa analiza aktualnego kosztu PFRON oraz historii zmian jego wysokości
- stworzenie symulacji obrazującej możliwe zmiany wysokości kosztu PFRON z udziałem zmiennych danych na przestrzeni kolejnych kilku lat
- wnikliwa analiza aktualnych kosztów, ich struktury i strategii zarządzania nimi
- przygotowanie profesjonalnego raportu dopasowanego do polityki zakupowej oraz wymagań jakościowych, który zawierał rekomendacje możliwych zmian wpływających na zmniejszenie wpłat na PFRON
- skuteczne przeprowadzenie postępowań zakupowych obniżających koszty i wyłonienie usługodawcy spośród podmiotów udzielających ulg we wpłatach na PFRON
Szczególny wkład
- w ramach analizy kosztów wskazaliśmy lokalizacje zakładów aktualnie współpracujących z podmiotami ze statusem ZPCH, które jednak nie otrzymywały ulg z uwagi na brak terminowych płatności lub z uwagi na ograniczony zakres świadczonych usług
- ujednoliciliśmy zarządzanie kosztami w wielu lokalizacjach spółki
- scentralizowaliśmy nadzór nad współpracą z ZPCH
- usprawniliśmy proces przepływu dokumentów
Uzyskane oszczędności
- 490 000 zł w 2019 r.
- 1 050 000 zł w 2020 r.
- 1 120 000 zł na rok 2021 r.
- 1 230 000 zł na rok 2022 r.
- czas trwania projektu: 6 miesięcy (od podpisania umowy do rozpoczęcia korzystania z ulg)