Projekt zakładał weryfikację wysokości składki wypadkowej u klienta z branży wiertniczej i wydobywczej. W czasie jego realizacji dokonaliśmy szczegółowej analizy dokumentacji ubezpieczeniowej oraz środowiska pracy, co wygenerowało znaczne oszczędności.
Kluczowe kroki:
- szczegółowa analiza środowiska pracy z użyciem metodologii oceny tego środowiska pod kątem występujących zagrożeń
- przygotowywanie profesjonalnej dokumentacji przez uprawnionych specjalistów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych oraz BHP
- skuteczne przeprowadzenie postępowania przed Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Państwową Inspekcją Pracy
- przekazanie klientowi wskazówek odnośnie metodologii oceny środowiska pracy, aby mógł na bieżąco aktualizować dokumentację pomiarową oraz liczbę osób zatrudnionych w warunkach zagrożenia
Największe wyzwanie:
- prawidłowe określenie stanowisk pracy, na których występują przekroczenia dopuszczalnych norm czynników szkodliwych
- podanie dokładnej liczby osób pracujących w warunkach zagrożenia. Specyfika prowadzonej działalności wymuszała dużą rotację stanowisk pracy i sprzętu, co skutkowało ciągle zmieniającym się środowiskiem pracy.
Uzyskane oszczędności
- ponad 2,1 mln zł za lata 2016-2019
- czas trwania projektu: 2 miesiące