Projekt zakładał weryfikację wysokości składki wypadkowej u klienta działającego w branży budowlanej. Projekt obejmował pełny audyt danych historycznych i ocenę warunków pracy. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy zidentyfikowaliśmy oszczędności dla klienta i zaproponowaliśmy rozwiązania mające na celu prawidłową ocenę i identyfikację występujących warunków zagrożenia.
Kluczowe kroki
- pełna ocena środowiska pracy z użyciem metodologii oceny tego środowiska pod kątem występujących zagrożeń
- zaproponowanie i wdrożenie rozwiązań w celu poprawy warunków pracy
- przygotowanie profesjonalnej dokumentacji przez uprawnionych specjalistów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych oraz BHP
- potwierdzenie zasadności zaproponowanych rozwiązań w obszarze warunków zagrożenia przez Państwową Inspekcję Pracy (PIP) oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
Największe wyzwania
- trudności w prawidłowej ocenie faktycznych warunków zagrożenia w środowisku pracy
- konieczność precyzyjnego ustalenia liczby osób zatrudnionych w warunkach zagrożenia na otwartym terenie
- określenie ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk pracy
Uzyskane oszczędności
- 2,3 mln zł – łącznie w 5 okresach składkowych
- obniżenie początkowej wysokości stopy procentowej składki wypadkowej z 2,60% do 2,00%
- czas trwania projektu: 3 miesiące