Projekt polegał na analizie poprawności rozliczeń w podatku od nieruchomości w firmie z branży stoczniowej. Weryfikacji dokonaliśmy po innej firmie doradczej, która współpracowała z klientem w tym obszarze. Wykryliśmy przeoczone nieprawidłowości i uzyskaliśmy kolejne, znaczące oszczędności dla klienta.
Kluczowe kroki
- przeprowadzenie wizji lokalnej i pomiarów powierzchni użytkowej
- szczegółowe przeanalizowanie dokumentacji technicznej obiektów budowlanych
- zidentyfikowanie nieprawidłowości w przypisaniu elementów nieruchomości do kategorii podatkowych
- zakwalifikowanie elementów nieruchomości do odpowiedniej kategorii podatkowej
- przygotowanie wniosku o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości wraz z pełnym materiałem dowodowym – w tym opinią specjalisty w zakresie budownictwa
Szczególny wkład
- klient nie był przekonany o zasadności przeprowadzenia kolejnej weryfikacji podatku od nieruchomości. Dogłębna analiza stanu faktycznego, biorąca pod uwagę specyfikę działalności przedsiębiorstwa, przyniosła rozwiązanie, które pozwoliło klientowi uzyskać kolejne oszczędności.
- projekt wymagał połączenia wiedzy technicznej i specjalistycznej z rozległym doświadczeniem w podatku od nieruchomości
Uzyskane oszczędności
- nadpłata w wysokości 455 tys. zł za lata 2013-2018
- czas trwania projektu – 9 miesięcy, w tym 2 miesiące zajęło postępowanie urzędowe