Od początku 2016 r. prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej, zarówno tej zaawansowanej, jak i zupełnie podstawowej, jest nagradzane w postaci możliwości odliczenia poniesionych kosztów.
Na zlecenie Ayming Polska agencja badawcza Kantar Millward Brown przeprowadziła badanie, podsumowujące pierwsze 11 miesięcy obowiązywania ulgi B+R. Jego celem było uzyskanie informacji na temat działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach w Polsce. Pokazuje też świadomość firm na temat ulgi B+R oraz plany dotyczące skorzystania z tej zachęty podatkowej.
Z raportu Ayming „Ulga B+R. Wyzwania, szanse, rozwiązania” wynika, że:
Czy to możliwe? Możliwe, ale tylko, jeśli założymy, że firmy postrzegają swoją aktywność w obszarze B+R przez pryzmat zaawansowanych technologicznie rozwiązań czy światowej klasy innowacji. W rzeczywistości działania B+R to również proste zmiany i ulepszenia. Choć nie zawsze są rewolucyjne, mają realny wpływ na rozwój i zwiększanie innowacyjności firmy.
Dlaczego firmy nie wykorzystują swojej szansy na uzyskanie oszczędności, które mogłyby przeznaczać na kolejne inwestycje?
Czytaj raport „Ulga B+R. Wyzwania, szanse, rozwiązania”.