Gdzie znaleźć finansowanie, aby wrzucić piąty bieg w Twojej firmie?
W najbliższych latach przemysł motoryzacyjny będzie mierzył się z licznymi wyzwaniami, takimi jak elektromobilność, dalsze prace nad pojazdami autonomicznymi, coraz większa popularność rozwiązań carsharing, stworzenie infrastruktury dla aut elektrycznych czy masowa digitalizacja produkcji. Bardzo ważnym zagadnieniem jest odpowiedzialność społeczna przemysłu motoryzacyjnego oraz konieczność zmniejszenia emisji szkodliwych substancji poprzez inwestowanie w przyjazne dla środowiska napędy. Zarządy firm muszą stawiać przed sobą realistyczne cele związane z redukcją dwutlenku węgla i zachęcać konsumentów do zakupu pojazdów napędzanych alternatywnie do benzyny.
Nowe technologie i szybko zmieniające się trendy sprawiają, że o sukcesie firm z branży motoryzacyjnej nie decyduje już tylko produkt wysokiej jakości. Równie ważna jest optymalizacja procesu produkcji, budowa efektywnego łańcucha sprzedaży i inwestowanie w nowe technologie. By sprostać powyższym wyzwaniom i zwiększyć poziom konkurencyjności, przedsiębiorstwa motoryzacyjne powinny inwestować w działania badawczo-rozwojowe i poszukiwać źródeł oszczędności na finansowanie nowych projektów.
Wybrane referencje
Doradzamy klientom, jak optymalnie prowadzić działalność operacyjną i oferujemy kompleksowy konsulting w zakresie:
- finansowania innowacji: ulgi na badania i rozwój, IP Box, dotacje
- podatku od nieruchomości, rozliczenia podatku od nieruchomości od nowej inwestycji i cost segregation
- kosztów pracy: składka wypadkowa, wpłaty na PFRON
Z doświadczenia Ayming – składka wypadkowa w branży motoryzacyjnej
W branży motoryzacyjnej występują nieco niższe wskaźniki wypadkowości i mniej osób jest zatrudnionych w warunkach zagrożenia. To konsekwencja wysokiego poziomu zautomatyzowania produkcji oraz wysokiej świadomości pracowników na temat konieczności przestrzegania zasad BHP. W ciągu roku w firmach motoryzacyjnych średnio 6 proc. osób zatrudnionych pracuje w warunkach zagrożenia i 1 proc. ulega wypadkom.
Blisko połowa nadpłat w branży motoryzacyjnej wynika z dużej wypadkowości. Ich nieprawidłowa klasyfikacja ma bezpośredni wpływ na wysokość składki wypadkowej. Większość wypadków to lekkie urazy (siniaki, stłuczenia itp.), które nie wymagają opieki lekarskiej. Zespoły powypadkowe bardzo często pochopnie uznają takie zdarzenia za wypadek. Wprowadzenie odpowiednich procedur oceniających charakter danego wypadku pozwoli prawidłowo je klasyfikować, a w efekcie nie zawyżać opłat z tytułu składki wypadkowej.