Przemysł gier wideo
Przez ostatnie 50 lat gry wideo przeszły niesamowitą ewolucję, napędzaną przez rozwój technologii i kreatywne projekty, które potrafią porwać wyobraźnię graczy. Od prostego Pong i Space Invaders po nowoczesne hity jak Fortnite i Roblox – świat gier zmienił się nie do poznania, a rynek rozrósł się do ogromnych rozmiarów. Już w 2020 roku liczba graczy na całym świecie przekroczyła 2,7 miliarda, co uczyniło gry wideo najbardziej dochodowym sektorem medialnym na świecie. W samej Ameryce Północnej gry przyniosły więcej dochodów niż filmy i sport razem wzięte, a przewiduje się, że globalny przemysł gier osiągnie wartość 321 miliardów dolarów do 2026 roku.
Świat gier to ogromny i zróżnicowany ekosystem, gdzie niszowi twórcy konkurują z gigantami wartymi miliardy dolarów, a na rynku ciągle dochodzi do nowych fuzji i przejęć. W samym 2022 roku miały miejsce aż 222 takie transakcje.
Wyzwania
Od ubezpieczeń przez marketing, aż po tworzenie treści i ilustrację – sztuczna inteligencja zaczyna zastępować część pracowników intelektualnych, podobnie jak w niektórych przypadkach roboty już wyparły pracowników fizycznych. W świecie gier wideo artyści są na pierwszej linii frontu, a animacja już teraz przechodzi znaczące zmiany. W 2022 roku chińskie firmy z branży gier – od technologicznych gigantów, takich jak Tencent, po niezależnych twórców – zaczęły korzystać z narzędzi AI do generowania obrazów, takich jak DALL-E czy Midjourney. Jednocześnie pojawiły się już pierwsze przykłady zastępowania ludzkich lektorów syntezatorami generowanymi przez sztuczną inteligencję.
W obliczu zaostrzającej się sytuacji gospodarczej i spadku zainteresowania grami po jego peaku w pandemii, walka o nowych użytkowników na coraz bardziej nasyconym rynku staje się trudniejsza, a koszty ich pozyskania gwałtownie rosną. Technologie Web 3.0 mogą otworzyć nowe źródła przychodów i przynieść falę zmian. Dużo mówi się o nadchodzącej rewolucji produktów opartych na blockchainie, które mogą przekształcić graczy w inwestorów lub hazardzistów – zależnie od punktu widzenia. Ten przełom jeszcze nie nastąpił, ale wydaje się być tuż za rogiem.
W Ayming doskonale rozumiemy, jak wymagające technologicznie mogą być wyzwania, przed którymi stają twórcy gier wideo i dostawcy narzędzi, podczas dążenia do poprawy doświadczeń graczy.
Jak Ayming może pomóc branży gier?
-
Holistyczne podejście
Większość silników gier używanych przez deweloperów ma swoje ograniczenia. Jednak rozwijanie własnych rozwiązań może być wsparte przez atrakcyjne ulgi podatkowe na badania i rozwój w wielu krajach, gdzie działamy. Dzięki naszemu kompleksowemu podejściu jesteśmy w stanie pomóc firmom precyzyjnie zidentyfikować działalność badawczo-rozwojową, doradzić, jak najlepiej przygotować dokumentację techniczną i przejść przez proces uzyskania wsparcia. Śledzimy na bieżąco zmiany w przepisach i kryteriach kwalifikacji, aby zawsze być na bieżąco i dostarczać najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie.
-
Łączenie wielu opcji wsparcia
Oprócz ulg podatkowych na badania i rozwój istnieje możliwość maksymalizacji korzyści poprzez ubieganie się o wsparcie w ramach grantów Unii Europejskiej czy skorzystanie z pozostałych dostępnych na rynku ulg, jak np. IP Box. Dzięki połączeniu tych form wsparcia z ulgą B+R, można w niektórych przypadkach odzyskać znaczną część kosztów kwalifikowanych, w tym głównie wynagrodzeń i pracy podwykonawców. Może to znacząco obniżyć nakłady operacyjne.
-
Międzynarodowe podejście
Dzięki naszym zespołom specjalizującym się w grantach, możemy pomóc zdobyć fundusze rządowe na tworzenie nowych gier, korzystając z dostępnych programów krajowych i regionalnych. Na przykład w Kanadzie pomagaliśmy studiom w ubieganiu się o środki z Canada Media Fund (CMF) czy programów Heritage Canada. We Francji współpracujemy z Centrum Narodowym Kina i Obrazu Animowanego (CNC), a w Niemczech z programem wspierania twórców gier Computerspieleförderung des Bundes. W całej Europie dostępny jest program Kreatywna Europa, który oferuje wsparcie dla branży kreatywnej, a w Wielkiej Brytanii działa UK Games Fund, dedykowany studiom gier wideo. W Stanach Zjednoczonych można skorzystać z różnych grantów i ulg podatkowych w kilkunastu stanach, a w Kanadzie każda prowincja ma swoje programy wsparcia dla twórców gier. Naszym zadaniem jest pomóc w nawigowaniu przez te wszystkie opcje, aby studio mogło w pełni wykorzystać i zmaksymalizować wsparcie w ramch funduszy i ulg.
Pomagamy naszym klientom uzyskać miliony dolarów rocznie poprzez dotacje, ulgi podatkowe na B+R, odzyskiwanie nadpłat podatkowych i pomoc firmom w raportowaniu ESG. Skontaktuj się dziś z jednym z naszych ekspertów z Ayming i pozwól nam stać się kluczową częścią Twojej strategii biznesowej.
Znajdź więcej informacji o naszych usługach.
Masz pytania?
"*" oznacza pola wymagane