Zamknij
Tekst akapitu (3)

Gaming

Przemysł gier wideo

Przez ostatnie 50 lat gry wideo przeszły niesamowitą ewolucję, napędzaną przez rozwój technologii i kreatywne projekty, które potrafią porwać wyobraźnię graczy. Od prostego Pong i Space Invaders po nowoczesne hity jak Fortnite i Roblox – świat gier zmienił się nie do poznania, a rynek rozrósł się do ogromnych rozmiarów. Już w 2020 roku liczba graczy na całym świecie przekroczyła 2,7 miliarda, co uczyniło gry wideo najbardziej dochodowym sektorem medialnym na świecie. W samej Ameryce Północnej gry przyniosły więcej dochodów niż filmy i sport razem wzięte, a przewiduje się, że globalny przemysł gier osiągnie wartość 321 miliardów dolarów do 2026 roku.

Świat gier to ogromny i zróżnicowany ekosystem, gdzie niszowi twórcy konkurują z gigantami wartymi miliardy dolarów, a na rynku ciągle dochodzi do nowych fuzji i przejęć. W samym 2022 roku miały miejsce aż 222 takie transakcje.

Wyzwania

Od ubezpieczeń przez marketing, aż po tworzenie treści i ilustrację – sztuczna inteligencja zaczyna zastępować część pracowników intelektualnych, podobnie jak w niektórych przypadkach roboty już wyparły pracowników fizycznych. W świecie gier wideo artyści są na pierwszej linii frontu, a animacja już teraz przechodzi znaczące zmiany. W 2022 roku chińskie firmy z branży gier – od technologicznych gigantów, takich jak Tencent, po niezależnych twórców – zaczęły korzystać z narzędzi AI do generowania obrazów, takich jak DALL-E czy Midjourney. Jednocześnie pojawiły się już pierwsze przykłady zastępowania ludzkich lektorów syntezatorami generowanymi przez sztuczną inteligencję.

W obliczu zaostrzającej się sytuacji gospodarczej i spadku zainteresowania grami po jego peaku w pandemii, walka o nowych użytkowników na coraz bardziej nasyconym rynku staje się trudniejsza, a koszty ich pozyskania gwałtownie rosną. Technologie Web 3.0 mogą otworzyć nowe źródła przychodów i przynieść falę zmian. Dużo mówi się o nadchodzącej rewolucji produktów opartych na blockchainie, które mogą przekształcić graczy w inwestorów lub hazardzistów – zależnie od punktu widzenia. Ten przełom jeszcze nie nastąpił, ale wydaje się być tuż za rogiem.

video-gaming-industry

W Ayming doskonale rozumiemy, jak wymagające technologicznie mogą być wyzwania, przed którymi stają twórcy gier wideo i dostawcy narzędzi, podczas dążenia do poprawy doświadczeń graczy.

Jak Ayming może pomóc branży gier?

  1. Holistyczne podejście

Większość silników gier używanych przez deweloperów ma swoje ograniczenia. Jednak rozwijanie własnych rozwiązań może być wsparte przez atrakcyjne ulgi podatkowe na badania i rozwój w wielu krajach, gdzie działamy. Dzięki naszemu kompleksowemu podejściu jesteśmy w stanie pomóc firmom precyzyjnie zidentyfikować działalność badawczo-rozwojową, doradzić, jak najlepiej przygotować dokumentację techniczną i przejść przez proces uzyskania wsparcia. Śledzimy na bieżąco zmiany w przepisach i kryteriach kwalifikacji, aby zawsze być na bieżąco i dostarczać najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie. 

  1. Łączenie wielu opcji wsparcia

Oprócz ulg podatkowych na badania i rozwój istnieje możliwość maksymalizacji korzyści poprzez ubieganie się o wsparcie w ramach grantów Unii Europejskiej czy skorzystanie z pozostałych dostępnych na rynku ulg, jak np. IP Box. Dzięki połączeniu tych form wsparcia z ulgą B+R, można w niektórych przypadkach odzyskać znaczną część kosztów kwalifikowanych, w tym głównie wynagrodzeń i pracy podwykonawców. Może to znacząco obniżyć nakłady operacyjne. 

  1. Międzynarodowe podejście

Dzięki naszym zespołom specjalizującym się w grantach, możemy pomóc zdobyć fundusze rządowe na tworzenie nowych gier, korzystając z dostępnych programów krajowych i regionalnych. Na przykład w Kanadzie pomagaliśmy studiom w ubieganiu się o środki z Canada Media Fund (CMF) czy programów Heritage Canada. We Francji współpracujemy z Centrum Narodowym Kina i Obrazu Animowanego (CNC), a w Niemczech z programem wspierania twórców gier Computerspieleförderung des Bundes. W całej Europie dostępny jest program Kreatywna Europa, który oferuje wsparcie dla branży kreatywnej, a w Wielkiej Brytanii działa UK Games Fund, dedykowany studiom gier wideo. W Stanach Zjednoczonych można skorzystać z różnych grantów i ulg podatkowych w kilkunastu stanach, a w Kanadzie każda prowincja ma swoje programy wsparcia dla twórców gier. Naszym zadaniem jest pomóc w nawigowaniu przez te wszystkie opcje, aby studio mogło w pełni wykorzystać i zmaksymalizować wsparcie w ramch funduszy i ulg.  

Pomagamy naszym klientom uzyskać miliony dolarów rocznie poprzez dotacje, ulgi podatkowe na B+R, odzyskiwanie nadpłat podatkowych i pomoc firmom w raportowaniu ESG. Skontaktuj się dziś z jednym z naszych ekspertów z Ayming i pozwól nam stać się kluczową częścią Twojej strategii biznesowej. 

Znajdź więcej informacji o naszych usługach.

Masz pytania?

"*" oznacza pola wymagane

Zamawiam
Wyrażenie zgody*